Köyümüzden Haber var

8 Ekim 2011 Cumartesi

YOZGAT'TA ZAMAN


Zamanın ehemmiyeti kalmamış bu şehirde 
Şimdi herkes avare Herkes kovu gıybette 
Susmuş bir asırlık saat kulesi 
Dört yanında dört saat 
Yirmi dört saat nöbette
Kimseler baş kaldırıp bakmaz olmuş yüzüne 
Zamanın ehemmiyeti kalmamış bu şehirde 
Kimi kahve köşesinde 
kimi lise caddesinde
Adım adım yudum yudum ömür tüketir
İş gailesi kalmamış ki millette
Gaydalı yürüyüşler satın alır 
Yozgat’ı Baba hamallık yapar 
Metelik yoktur cepte 
Beyhude döner durur akrep ile yelkovan
Zamanın ehemmiyeti kalmamış bu şehirde 
Boyunu aşmış dün yapılan binalar
Susmuş her saat başında vuran gonkları 
Utanır olmuş birileri duyulan çan sesinden
Utanır olmuş saat kulesi
Bir asırlık hizmetinden 
Çok içerlemiş çok 
Şimdilerde kiliseye benzetilmesine 
Susmuş Yozgat insanı 
İşi yok işve dinler
Sakız etmiş ağzına ölü etini
Sabah çiğner akşam çiğner 
Avarelik marifet bu şehirde
İş bilene enayi derler
Bu kadarla yetinmeyip birde söverler 
Beyhude geçer olmuş her ömür 
Yozgat’ı seven yok artık bu şehirde
Ben Yozgat’ı seviyorum 
Yozgat beni sevmese de 
Osman Karaca

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder